STOELYOGA Lu Jong

 

De beoefening van Tibetaanse yoga is in vergelijking met vele andere yogastijlen geschikt voor elke leeftijd en ieders bewegingsbereik.
Dus ook als je al ietsje ouder bent, niet zo soepel bent of wat stram in de rug of in de gewrichten…, als je reuma, artrose of andere fysieke kwaaltjes hebt, dan is de stoelversie zeker uit te proberen.

(Opgelet! Bij ernstige, chronische fysieke problemen, raadpleeg eerst je arts om te informeren of het mogelijk is om aan stoelyoga te doen)

Op een zachte manier wordt gewerkt met de wervelkolom, het verbeteren van de fysieke conditie en het ontspannen van de geest. Deze zachte maar diep werkende bewegings-, ademhalings- en ontspanningsoefeningen kunnen zo op een prachtige manier jouw leven verrijken.

Wie veel zittend werk doet kan deze zittende bewegingen zeker ook aanleren zodat je ze nadien van op je (bureau)stoel kan uitvoeren.
Zo kan je tijdens je werkuren wat yogaoefeningen inlassen!

Start nieuwe 10-lessenreeks: dinsdag 22/2  20.15u - 21.15u

In januari starten we met een 10-lessenreeks waarin ik al de Lu Jong bewegingen aanleer zowel in de gewone versie (deels staand en deels zittend in kleermakerszit) maar ook alle oefeningen zittend op een krukje. Je kan dus kiezen of je de beide versies aanleert of slechts één van beiden. 

Na het volgen van minimum 5 lessen uit deze lessenreeks kan je nadien deelnemen aan de wekelijkse oefengroep die plaats vindt dinsdag van 19u - 20u (ook nog andere momenten mogelijk: zie Lu Jong) Daar oefenen we samen in groep de bewegingen in. Je kan hier ofwel de gewone Lu Jong ofwel de stoelversie doen.

Meer info lessenreeks: zie bij Lu Jong


Gelieve op voorhand in te schrijven: yogachalet_kriya@hotmail.com